V Infopeki zadovoljni z udeležbo maturantov na literarnih čajankah
Aprila posebna čajanka, namenjena eseju na maturi
Naslednjič Dostojevski in Tolstoj, nato pa še Hemingway in Zupan - Izbrana literarna dela so predlagali profesorji iz mariborskih srednjih šol.
Potem ko so Infopekini prostovoljci za maturante v tem letu pripravili že dve literarni čajanki, na katerih so obravnavali štiri knjižna dela (Sofoklovo in Smoletovo Antigono ter Desetega brata in Visoško kroniko), ki so na seznamu ustnega dela mature iz slovenskega jezika, pripravljajo še dve. Naslednja bo v sredo, 23. marca, ob 17. uri v dvorani Gustaf v Pekarni v Mariboru, ko bodo razpravljali o Tolstojevem delu Vojna in mir ter romanu Dostojevskega Zločin in kazen. 13. aprila (ob kateri uri, še ni znano) pa pripravljajo še eno literarno čajanko, ki bo nekoliko drugačna od preostalih - namenjena bo eseju na maturi. Dijaki bodo tako razpravljali o Hemingwayevem delu Komu zvoni in Zupanovem Menuetu za kitaro. Gostja na čajanki bo dr. Vanesa Matajc z oddelka za primerjalno književnost na Filozofski fakulteti v Ljubljani.
"Z odzivi dijakov smo zelo zadovoljni," pravi Brina Orožim, ena izmed organizatorjev literarnih čajank, in dodaja: "Na čajanke je prišlo veliko dijakov, z nekaterimi izmed njih smo se o čajanki pogovarjali tudi kasneje. Zelo všeč jim je naša ideja in zdi se jim, da so se veliko naučili iz sproščenega pogovora zunaj šole. Tudi sama sem letos maturantka in lahko iz lastnih izkušenj povem, da mi bodo čajanke zelo pomagale na maturi. V šoli v vseh štirih letih predelamo ogromno število del različnih avtorjev. Če bom na maturi dobila vprašanje o enem izmed teh del, ki jih obravnavamo na čajankah, se bom ogromno spomnila. To pa zato, ker se o tem nisem učila le v šoli, ampak ker smo se o tem ogromno pogovarjali in debatirali, vzpostavljali nove sodobne asociacije.
Zelo pomembno je, pravi Orožimova, da na čajankah dijaki niso le pasivni poslušalci, ampak tudi sami sodelujejo. V veliko pomoč so jim vprašanja, ki so se pojavila na lanski maturi in ki jih gostje (to so profesorji s srednjih šol) preberejo na koncu čajank. Orožimova opaža, da so dijaki na čajankah zelo zgovorni, da imajo priložnost vprašati vse, kar jih zanima, da si upajo več kot v šoli, saj je vzdušje veliko bolj sproščeno.
Med klepetom o literarnih delih, ki traja približno dve uri, ob prigrizkih in čaju poskrbijo tudi za zanimive popestritve. Tako prikažejo razne odlomke iz filmov, ki se nanašajo na obravnavana dela, ali pa zaigrajo kakšno igrico. Ko so na zadnji čajanki obravnavali Visoško kroniko, so celo predstavili statistične podatke o čarovnicah, ker tudi o tem govori knjiga. Ko so na prvi čajanki obravnavali Antigono, pa so bili odeti v toge.
Na vprašanje, kako so izmed okrog 30 del, ki se lahko pojavijo pri ustnem delu mature, izbrali točno določena literarna dela, ki jih obravnavajo na čajankah, pa letošnja maturantka odgovarja: "Klicali smo profesorje slovenščine z vseh mariborskih srednjih šol, od katerih je vsak predlagal približno šest knjig, za katere sam ve, da povzročajo dijakom preglavice pri maturi. Nato smo izmed vseh teh knjig izbrali predvsem tiste, ki jih je predlagala večina profesorjev."
Mojca Grandovec
Ni komentarjev:
Objavite komentar